HIIT (High Intensity Interval Training) σημαίνει υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση.

 

Κάθε τέτοιο πρόγραμμα περιλαμβάνει ένα χρονικό διάστημα έντονης γυμναστικής, το οποίο ακολουθεί διάλειμμα μερικών δευτερολέπτων, ή μια άσκηση σε χαλαρό τέμπο. Ο στόχος όμως είναι την ώρα της άσκησης να δώσεις το μέγιστο της απόδοσής σου, εκτελώντας όσο πιο γρήγορα γίνεται.

 

Όταν εκτελείς μια άσκηση γρήγορα & δίνοντας το 100% της αντοχής σου, τότε τα αποτελέσματα στο σώμα είναι πολύ πιο άμεσα σε σύγκριση με την εκτέλεση μιας άσκησης σε πιο χαλαρούς ρυθμούς.

 

Γιατί να ξεκινήσεις να προπονήσε με HIIT;

Μπορεί να πρέπει να φτάσεις στα “όριά” σου για μερικά δευτερόλεπτα, όμως τα οφέλη μιας τέτοιας προπόνησης είναι:

  1. Καις περισσότερες θερμίδες, μιας και η ίδια η προπόνηση βοηθά το σώμα να συνεχίσει να καίει θερμίδες ακόμη και 24 ώρες μετά.
  2. Καις λίπος και μόνο λίπος.
  3. Τονώνεις το μεταβολισμό σου. Κάθε φυσική άσκηση έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεταβολικού ρυθμού. Η HIIT προκαλεί αύξηση της παραγωγής της αυξητικής ορμόνης στον οργανισμό. Αυτή η ορμόνη βοηθά τον μεταβολισμό να κάνει καλύτερες καύσεις, ενώ παράλληλα συμβάλει σημαντικά στην αντιγήρανση.

 

Σε συνδυασμό με σωστή διατροφή, η προπόνηση αυτή θα σε βοηθήσει να χάσεις 6 φορές περισσότερο σωματικό λίπος. Αυτό τουλάχιστον ήταν το συμπέρασμα έρευνας σε γυναίκες που ακολούθησαν εικοσάλεπτα προγράμματα HIIT για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

 

Τα προγράμματα HIIT είναι πιο εξαντλητικά από τις συνηθισμένα. Φρόντισε να αφήνεις ικανό χρόνο στο σώμα σου να επανέλθει μέσα στην εβδομάδα. Μια καλή αρχή για κάποιον που δεν είσαι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με τη γυμναστική θα ήταν 1 φορά την εβδομάδα. Φρόντισε στο ενδιάμεσο να κάνεις δύο με τρεις φορές pilates ή yoga ή ακόμα και περπάτημα. Μόλις συνηθίσεις πρόσθεσε και την δεύτερη προπόνηση μέσα την εβδομάδα, πάλι με pilates ή γιόγκα, χαλαρό τρεξιματάκι ή περπάτημα τις ενδιάμεσες ημέρες.