ΜΑΛΛΑΞΗ (Massage)

Η μάλαξη (massage) φαίνεται ότι βοηθά συνολικά στην βελτίωση της σωματικής και ψυχικής μας υγείας, έχοντας ένα ευρύ φάσμα θεραπευτικών εφαρμογών. Αναζωογονεί και δίνει το αίσθημα ευεξίας σε σώμα & πνεύμα εξισορροπώντας την ενέργεια στο σώμα. Μπορεί να αποβεί ευεργετικό όχι μόνο σε άτομα που αντιμετωπίζουν τραυματισμούς ή χρόνιες παθήσεις, αλλά και σε άτομα απολύτως υγιή που απλά αναζητούν στην καθημερινότητά τους κάποιες στιγμές χαλάρωσης.

Η μάλαξη έχει αναλγητική (παυσίπονη) δράση, μειώνει τα επίπεδα αίσθησης του πόνου & μπορεί να «σπάσει» τον φαύλο κύκλο πόνου – μυϊκού σπασμού – ψυχικής έντασης.

Η μάλαξη έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος στους μυς και τα μαλακά μόρια. Όταν οι μυς υπόκεινται σε συνεχή και έντονη εργασία επέρχεται το φαινόμενο του μυϊκού κάματου, με συνέπεια να συσσωρεύονται άχρηστες ουσίες, οι οποίες δεν μπορούν να μεταβολιστούν σωστά και προκαλούν πόνους, σκληρότητα και δυσκαμψία στους μυς. Σε αυτό το σημείο έρχεται να βοηθήσει η μάλαξη, η οποία μέσω της υπεραιμίας που προκαλεί, βοηθά στην αποβολή των ουσιών αυτών και την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών απαραίτητων για την ομαλή λειτουργία των μυών.

Επίσης συμβάλλει στην χαλάρωση και την καταπολέμηση του στρες. Οι μαλάξεις που γίνονται στο σώμα οδηγούν στην βελτίωση της ροής του αίματος στον εγκέφαλο, μείωση του καρδιακού ρυθμού και μείωση της αρτηριακής πίεσης, με αποτέλεσμα καλύτερη πνευματική διαύγεια και εγρήγορση κάτω από συνθήκες χαλάρωσης. Τα άτομα που πάσχουν από πονοκεφάλους μπορεί να βρουν μια λύση στο πρόβλημά τους. Ανακουφίζονται και οι πόνοι, καθώς ενισχύεται η παραγωγή των ενδορφινών από τον εγκέφαλο (oι ενδορφίνες είναι φυσικοί αναλγητικοί παράγοντες που καταπολεμούν τον πόνο). Έτσι το μασάζ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην αποθεραπεία τραυματισμών των μυών και των αρθρώσεων.

Συνοψίζοντας, μπορεί να βοηθήσει:

  • στην αύξηση της ευεξίας και την τόνωση της ενέργειας
  • στη βελτίωση της στάσης
  • στη βελτίωση του μεταβολισμού
  • στην αύξηση της συνείδησης του σώματος
  • στη βελτίωση του τόνου και της ευλυγισίας των μυών
  • στην εξισορρόπηση του νευρικού συστήματος
  • στη βελτίωση της ψυχικής διάθεσης και την ανακούφιση από το άγχος
  • στη βελτίωση της αναπνοής
  • στη βελτίωση της λειτουργίας της επιδερμίδας.
  • στην ανακούφιση των μυών από εντάσεις και πόνους (απαλύνει τον πόνο)
  • στη μείωση της κόπωσης
  • στην αύξηση της ελαστικότητα των μυών
  • στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος
  • στην αποτοξίνωση του οργανισμού
  • στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος
  • στη μείωση του στρες.

Είναι μία ολιστική (ολική-συνολική) αυτό-θεραπευτική αγωγή.

Τα είδη μαλάξεων που μπορούμε να σας προσφέρουμε είναι:

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΜΑΛΑΞΗ (Sports massage)

Tεχνική σχεδιασμένη τόσο για αθλητές όσο και για άτομα με αυξημένη φυσική δραστηριότητα που θέλουν να βελτιώσουν την ικανότητα του σώματός τους να ανταπεξέρχεται στις απαιτήσεις της έντονης άσκησης.

Το αθλητικό μασάζ συνίσταται:

* Πριν από κάποια συγκεκριμένη φυσική δραστηριότητα για την προετοιμασία κυρίως των μελών του σώματος που εμπλέκονται σε αυτή και τη μεγιστοποίηση της επίδοσης
* Μετά από κάποια συγκεκριμένη φυσική δραστηριότητα (1-2 ώρες), ως η καλύτερη μέθοδος αποθεραπείας και επαναφοράς της λειτουργίας των ιστών σε φυσιολογικά επίπεδα
* Κατά τη διάρκεια της περιόδου προετοιμασίας/προπόνησης για την αύξηση της σωματικής αντοχής, την ανακούφιση από τους μυϊκούς πόνους αλλά και την αποφυγή τραυματισμών

Το sports massage είναι μια εξειδικευμένη μέθοδος μάλαξης που εφαρμόζεται σε συγκεκριμένους ιστούς και όργανα του ανθρώπινου σώματος και έχει σκοπό τη λύση των βραχύνσεων και την αύξηση της ευλυγισίας, της ελαστικότητας, της ευρωστίας και των ορίων αντοχής τους. Ο σύγχρονος άνθρωπος που δεχτεί βιωματικά αυτή την τεχνική, θα κατανοήσει το μηχανισμό φθοράς και θα συνειδητοποιήσει ότι με το Sports Massage μπορεί κατά φύσιν να τον αντιμετωπίσει.

Προσεγγίζει ιστούς του ανθρώπινου οργανισμού, που ναι μεν δεν έχουν φτάσει σε διαδικασία φθοράς και νόσου, βρίσκονται όμως σε λανθάνουσα λειτουργία και είναι εν δυνάμει παθητικοί. Αυτοί οι ιστοί είναι επιρρεπείς σε φθορές και τραυματισμούς. Έτσι, με συγκεκριμένους χειρισμούς και πιέσεις ομαλοποιείται η λειτουργία τους. Επαναφέρεται η φυσιολογία τους και οι ιστοί γίνονται ελαστικότεροι, ώστε με τη σωστή άσκηση και δράση να γίνουν δυνατότεροι και πιο ανθεκτικοί.

ΜΑΛΑΞΗ & ΔΙΑΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΥΧΕΝΙΚΗΣ & ΟΣΦΥΪΚΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΤΗΣ ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗΣ ΣΤΗΛΗΣ (πόνοι σε αυχένα και μέση)

Ο αυχένας και η μέση μας επιβαρύνεται καθημερινά επειδή εκ κατασκευής έχουν μεγάλη κινητικότητα. Ειδικότερα η οσφυϊκή μοίρα (μέση) πρέπει να βρίσκεται σε άριστη φυσική κατάσταση. Εκτός από την ενδυνάμωση, ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται το στρώμα & το μαξιλάρι που κοιμόμαστε, αφού το 1/3 του χρόνου της ζωής μας το δαπανάμε στο κρεβάτι για την ξεκούραση, αλλά και οι καθημερινές δραστηριότητες (στον εργασιακό και μη χώρο) όπου πρέπει να γίνονται με εργονομία. Άλλες αιτίες για πόνους μπορεί να είναι η κακή διατροφή, τα διάφορα οιδήματα, το στρες, μεταβολικά νοσήματα, αλλά και διάφορα ψυχοσωματικά προβλήματα, κ.α.
Στην έξαρση του πόνου οι κινήσεις που γίνονται είναι εξαιρετικά ήπιες για χαλάρωμα επερχόμενου μυϊκού σπασμού, και ομαλοποίησης των μυοπεριτονιακών σημείων πυροδότησης πόνου.

Δίνονται οδηγίες για ασκήσεις & διατάσεις στο σπίτι & στον εργασιακό χώρο για βελτίωση σωματικής στάσης & αποφυγή επανεμφάνισης της ενόχλησης/πόνου, καθώς και οδηγίες άμεσης ανακούφισης στο σπίτι.

 

** To Φοίβη Pilates & Wellness Studio ως σκοπό του έχει τη χαλάρωση και την ευεξία σας μετά από μια κουραστική ημέρα με εμπιστοσύνη στο συναίσθημα του δέκτη και όχι την θεραπεία τυχόν χρόνιων παθήσεων ή άλλων περιπτώσεων που χρήζουν ιατρικής φροντίδας. **

DEEP TISSUE & TRIGGER POINT MASSAGE

Το Deep Tissue (εν τω βάθη) Massage είναι ένα είδος θεραπευτικής μάλαξης η οποία επικεντρώνεται στην επαναφορά της αρχική θέσης των βαθύτερων στιβάδων των μυϊκών και περιτονιακών ιστών. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις χρόνιας σύσπασης και έντασης των μυών σε περιοχές του σώματος, όπως στην περιοχή του λαιμού/αυχένα, της πλάτης, της μέσης, των ώμων. Κάποιες από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται μοιάζουν με αυτές της σουηδικής κλασικής μάλαξης, αλλά η κίνηση είναι πολύ πιο αργή και η πίεση πιο βαθειά. Επιπλέον, ο θεραπευτής επικεντρώνεται, κυρίως, στα σημεία όπου υπάρχει πόνος και ένταση (σε αντιδιαστολή με τη γενικευμένη χαλάρωση όλου του σώματος που επιδιώκεται στη σουηδική, κλασική μάλαξη).

Τα Trigger Points (μυοπεριτονιακά σημεία πυροδότησης πόνου) από μόνα τους είναι χρόνιες φλεγμονή που συνήθως εντοπίζονται σε αυχένα & πλάτη. Με κάθετες δαχτυλοπιέσεις διάρκειας 30’’-40’’, ειδικές κινήσεις & διατάσεις γίνεται διάλυση του οζιδίου, που αυτό είναι ο στόχος αυτού του τύπου μάλαξης. Η ομαλοποίηση των μυοπεριτονειακών σημείων πυροδότησης πόνου δίνει το έναυσμα για μια σειρά από αλλαγές στο νευρικό & μυοσκελετικό σύστημα καθώς ο οργανισμός ξαναποκτά τις χαμένες δυνατότητες διάτασης, φυσιολογικού εύρους κίνησης των αρθρώσεων και ικανοποιητικής μυϊκής δύναμης.
Οι αλλαγές αυτές θα επιτευχθούν από την σοφία του σώματος του δέκτη και από τις δυνατότητες του νευρικού του συστήματος.

ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΤΟΥ PILATES

Κάνει μασάζ στα κοιλιακά όργανα, δηλαδή στομάχι, συκώτι, πάγκρεας, μικρό έντερο (εισπνοή), και στην καρδιά (εκπνοή).

Η σωστή αναπνοή μειώνει τη δουλειά της καρδιάς:

  • Περισσότερο οξυγόνο έρχεται σ’ επαφή με το αίμα που στέλνεται από τους πνεύμονες στην καρδιά κι έτσι η καρδιά δεν είναι υποχρεωμένη να δουλέψει σκληρά για να στείλει αίμα στα άκρα
  • Βαθύτερη αναπνοή σημαίνει καλύτερη πίεση στους πνεύμονες, που οδηγεί σε αύξηση της κυκλοφορίας, ξεκουράζοντας την καρδιά
  • Αυξάνει την ελαστικότητα σε πνεύμονες και πλευρικούς μύες
  • Βελτιώνει την ποιότητα του αίματος
  • Βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών
  • Βελτιώνει την πέψη
  • Βελτιώνει την υγεία του νευρικού συστήματος (η υγεία του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος έχει αντίκτυπο σε όλα τα υπόλοιπα μέρη του σώματος
  • Αναζωογονεί τους αδένες
  • Αναζωογονεί το δέρμα
  • Βοηθά στον έλεγχο του βάρους, απομακρύνοντας τις τοξίνες κι αιματώνοντας αδένες που είναι υπεύθυνοι για το βάρος του σώματος
  • Χαλαρώνει το σώμα και το μυαλό
  • Βοηθάει στην αυτοσυγκέντρωση για την τέλεια εκτέλεση των ασκήσεων